søndag den 27. oktober 2013

Sammensætning af tæppet

Anette har spurgt til, hvordan jeg har hæklet mit tæppe sammen.
Jeg har snydt lidt. Det er ikke hæklet sammen, det er syet sammen. Ville gerne at man ikke kan se sammensyningen/sammenhæklingen så tydeligt, så har gjort det således:
1) lapperne lægges sammes ret mod ret.



2) nålen i det bagerste maskeled.


3) på begge lapper.


4) og så trækkes tråden igennem


5) jeg holder således, det gør maskere fri og lette at finde/ramme


6) bagsiden


5) forsiden.



Noget jeg lærte da jeg gik på patchwork-kursus, er at man ved netop quiltningen kan fremhæve strukturen i et tæppe. Derfor valgte jeg også denne teknik. Da syningerne er "trukket tilbage", fremhæver de det store kryds. Selve krydsene er syet sammen men i begge maskeled, så de går mere ud i et.
Gir det nogen mening???

Det færdige tæppe kan ses HER!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar